پوکه معدنی چیست؟
نوشته شده توسط : علی

کاربرد پوکه معدنی

1-عمده مصرف پوکه معدنی در صنعت ساختمان سازی است . یکی از مهمترین اصول ساختمان سازی سبکسازی می باشد . در ساختمان سازی برای شیب بندی و پر کردن کف ها از پوکه معدنی استفاده می شود .البته بجای پوکه معدنی از ماسه و خاک نیز می توان استفاده کرد ولی چون در صورت استفاده از آنها وزن سازه بسیار بالا می رود ، بهترین انتخاب استفاده از پوکه معدنی است .

پوکه معدنی وزن بسیار سبکی دارد به گونه ای که در هر مترمکعب وزن آن 600 تا 700 کیلوگرم است. یکی دیگر از ویژگی های پوکه معدنی درجه سختی بالای آن است ، بدین معنا که پوکه مقاومت بسیاری در برابر ضربه و فشار دارد .

2-از کاربردهای دیگر پوکه معدنی استفاده از آن در کشاورزی و پرورش گل و گیاه است . در کشاورزی پوکه معدنی را با خاک مخلوط می کنند . این کار باعث می شود که ریشه گیاه در خاک بتواند بهتر تنفس کند و در نتیجه گیاه بسیار شاداب تر خواهد بود .

با مخلوط پوکه معدنی با خاک مواد معدنی موجود در پوکه به خاک منتقل می شود که این مورد نیز باعث رشد هرچه بهتر گیاه خواهد شد .

3-استفاده از پوکه معدنی در آکواریوم . می توان برای ایجاد محیطی مناسب برای رشد باکتری های مفید در آب در قسمت دوم فیلتر خارجی از پوکه استفاده کرد .

4-استفاده در نساجی . در صنعت نساجی برای سنگشور کردن پارچه از پوکه معدنی استفاده می کنند . این کار باعث می شود که کیفیت پارچه بالا برود که در نتیجه ارزش پارچه نیز بالاتر می رود .




:: موضوعات مرتبط: بکلینک , ,
:: برچسب‌ها: پوکه معدنی یزد , پوکه معدنی چیست , پوکه معدنی , پوکه معدنی چه کاربردی دارد , پوکه معدنی قروه , پوکه معدنی تبریز , پوکه معدنی ویکی پدیا , پوکه معدنی و سنگ پا , پوکه معدنی دماوند , پوکه معدنی شهربابک ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: